Inte bra, inte bra alls. Varit hos vetten, blivit stucken, droppad, medicinerad, lämnat prover och fått med medicin hem. Ska äta specialmat.

Matte tyckte jag drack väldigt ofta och hade planer på en kontroll, utifall att. Det var i helgen.

I måndags hittade de mig efter långt letande på nedre toan, med stora pupiller och inte alls mig lik.  Jag kollades noga. Tisdag morgon såg matte mig skutta mot fönsterbrädet, missa och trilla. Stora pupiller igen. Matte hämtade buren och så åkte vi till vetten.

Blev inlagd med dropp, fick smärtstillande. Misstanken är att jag trillat på måndagen och fått mer ont av artrosen jag har. Medicinen ska kanske bytas, Metacam går hårt på njurar och lever och de värdena var inte bra.

På onsdag lunch fick jag åka hem.

Matte fick med sprutor med annan medicin som jag ska ta en vecka, sen nya prover. Ont ska jag inte ha. Medicinen gör mig trött så jag sover mycket, äter, kissar, sover igen. Dörrar är stängda så jag inte ska gå i trappor, jag har två rum och badrummet att vara i, det viktigaste är i alla fall sängen där jag tillbringar mesta tiden nu.

Så nu är jag sjukskriven, matte har VAK, fast hon är ändå hemma med trasig axel.