Sigge Svamphund, berömd för sin bok och från tidningar, var på besök hos mig idag!

Bloggar gör han också. En riktig kändis alltså.

Matte hade lovat honom att rulla tunna, för hans tunnor i hemmaskogarna har nog frusit fast eller gömts i snö.

Och rulla tunna gjorde han!

Jag stannade inne och tittade på från mitt torn.

                                                                                                             PICT0084

        PICT0090PICT0091

PICT0087PICT0089

Människorna höll på med sitt kaffedrickande och tråkpratande medan Sigge roade sig med att dregla ned mina saker och tigga till sig gottisar när de alla kommit in. Själv satt jag kvar högt uppe i mitt torn eller sov räv på mattes säng.

Jojam, fick också gott från besöken, tackjam för det. Och klappar. Så klart.

Sen pratade de jourkatter och tänkte kika på dem men ingen av dem hade lust att visa sig. Matte tror att det kanske berodde på hundtassandet efter dem.

Och så pratade de svamp, som alltid när matte och husse träffar på Sigges matte. De gillar svamp, konstigt nog, alla tre.

Jag gillar Sigges matte alldeles extra mycket. Dels för hon gillar katter och nyligen förlorat en av sina egna pälsklingar, dels för att hon tyckte jag va såå stilig och inte alls såg gammal ut. Fast jag e ju inte heller gammal, är  född 1997 och det blir ju inte gammalt. Fyller 16 år nästa gång, bara.