Kompisen Wikki  har skrivit om kattallergi. Många lämnar ju bort sin katt eller till och låter veterinären avliva den, när de känner av allergi.

Avliva en frisk katt för att man får allergiska besvär av den ska man inte göra. Ha kattfritt sovrum, sanera hemma, prova allt först! Omplacera!

Oftast finns det hjälp att få hon doktorn, som matte som tar piller nu när Herr Katt är här, eller om hon ska träffa andra katter. För det kliar i ögonen och ansiktet och stannar hon längre så piper det snart i bröstet när hon träffar en del katter. Till och med piller.  Den värsta reaktionen hittills är av en Nakenkatt.

Jag sover ju oftast men pälsen mot mattes ansikte och hon sover gott utan kli. Hon säger att jag luktar ovanligt gott också.

Jag borstas ofta, flera gånger varje dag och går ute väldigt mycket. Fast det gjorde Herr Katt också. Experterna säger att det kan hjälpa. Så skillnaden är inte där för oss.

Matte var nervös att hon skulle reagera på mig, för hon kunde ju inte behålla Herr Katt, som hittat henne. Fast hon ville. Så jag var här på besök först med min gamle husses son. Och gosade massor med matte(som inte var min matte ännu). Sen kände hon efter. Och det hände ingenting.

Visst får hon nåt hårstrå i ögat ibland, men det kan ju vara hennes eget också. Men inget nys mer än när hon e förkyld. Som nu när både husse och matte hostar o nyser i kapp.

 

Är du inte allegeniskt så skaffa gärna en omplaceringskatt! Det finns massor med fina, snälla och kärleksfulla katter på katthemmen. De tar så gärna tass om just dig! Människor med djur mår bättre än de utan. Rena terapin alltså.

Och känner du inte till Södertälje Katthem så kan du läsa om dem här. De ska snart flytta till nygamla lokaler i Weda.