Matte städar undan efter jourkatterna! Huset e mitt igen! HurrJam!

Annars händer inte så mycket. Går på patrull av mitt område när vädret är tjänligt, som en stund igår och idag. Idag hjälpte jag husse att kolla garaget. Inget att rapportera där.

De smiter på dagarna, husse till jobbet en del dagar och matte till katthemmet för att måla eller vad hon nu gör. Husse e med där när han är ledig från jobbet. Jag passa huset och vilar i solfläckarna. Får byta plats ibland. Solen flyttar sig snabbt och går i moln ibland.

Ännu är det tjockt med snö i min trädgård, har inget färskt gräs framme än, som en del kompisar i södra landet redan berättat om. Men jag har mitt vete som matte planterat. Förut hade jag Wikkigräs, men det tog slut. Hon är min kompis och hon säljer frö till kattgräs på mässor och träffar.

 

