Min sekreterare har bytt arbetsplats, det ” är lite mycket nu” säger hon.

Här är allt som vanligt, svampviruset som verkar drabba många mattar nu, gör att matte rusar ut i skogen och släpar hem en massa doftande svampar lite då och då. Eller så rusar de iväg till sina jobb.

Jag rusar inte, tar det lugnt. Eller jo, ibland, mest varje kväll, rusar jag runt i huset lite och skrämmer dammråttorna. Jagar spindlar på bottenvåningen, stora såna kommer in nu när det börjar bli kallare ute. Roligt!

Jag är inne rätt mycket nu när det regnar nästan hela tiden. Eller så ligger jag på balkongen, under tak. Ute men inne. Matte envisas med att om båda tvåbenta är borta en  längre stund, som på jobbet, ska jag vara inne. Är ju rätt skönt, men klagar i alla fall, för syns skull.

Håller på att ta på mig vinterpälsen. Matte och husse borstar och borstar, och säger att jag är en fluffboll. Och en massa annat dumt och gulligt. Ska be att på påjama att jag är INTE gullig. Jag är stilig, så det så!

