Lånar helt fräckt ett citat från Sörpingskatterna.

Det finns ingen snooze-knapp på
en katt som vill ha frukost.

 

Jobbade hårt på att få matte ur hennes snooze zon. Klockan hann bli både fem och halv  sex. Hon muttrade att hon var ledig, trött, sov och allt möjligt.  Tassade till henne på näsan till och med, men icke. En gång kom jag på henne med ett öga öppet! Hon kikade för att se vad jag gjorde, dumma matte! Hon till och med flyttade på mig och la mig på sin mage, vilket i och för sig e skönt, så jag somnade om en stund…

Jamade, skuttade upp i sängen och ner igen, sjöng…Inget verkade hjälpa så jag la mig på hennes arm med huvudet i handen och svansen i hennes ansikte.

En sån där liten äckelfästing hjälpte mig, den kröp visst runt i min päls och gillade inte smaken av kletet för den hoppade över på mattes arm som jag låg på och det kände hon för då flög hon upp. HurrJam!

Inte för att jag ville ha frukost inne. Jag skulle ut på jakt och patrull.

