Kolla så trött man blir av att ha besök. Nä, jag sjunger inte.  Gäspar jäättestort.

Hade kalas för släkten, jag fyller ju år i veckan som kommer. Blir femton år.

Kollade in mina blommor, husses fel att jag sitter på bordet. Brukar ju inte göra det.

På mig har jag en present, ett nytt halsband med reflex och namn och nummer på husse och matte. Ifall jag skulle komma vilse nån gång. Det gamla har blivit utnött och reflexen gör inga reflexer mer.

Av min första husses son  som ropade Pelle, Pelle, Pelle… på mig(då kommer jag genast)och hans fru,  fick jag en hög med utsökt god mat. Tack och bock!

Av husses mamma  och  pappa fick jag ännu mera utsökt god mat. Tack så mycket!

Många klappar fick jag också och mycket beröm.

Matte hade gjort en smörgåstårta som jag sniffade på, men ville inte ha. Är inte så förtjust i fisk och det  var räkor och lax på den. Men de tvåbenta åt massor.  Och pratade massor. Jag gick ut istället och njöt av solen. Åt min vanliga mat senare  istället.

Sen var jag ute i trädgården men matte o husse och såg till att de gjorde rätt. Vaktade jordgubbarna, fast jag såg inga, bara en massa blad.

