Matte har fixat till en egen lya åt mig ute.

Ifall jag inte råkar höra när de ropar på mig. Om de ska iväg till de där jobbet eller nåt.

Nu när det e kallt kan det vara bra att ha lite skydd.

Husse tiggde till sig en kattong från Simbi, som e en jättebra affär med massa gott till oss fyrbenta. Den har några  akvariefiskar åkt i så det kom med sån där frig…frigal…äsch sån där vit skiva som håller kylan borta.  Runt hela lådan inuti. Fiskar tål visst  inte kallt. Kan värma en katt också.

Matte klippte ingångshål i locket och tog en matta och klippte till den och sen tejpade hon fast den inne i kattongen. Har provat inne och vet att den e okay. För säkerhets skull har matte lagt godisbitar i den , så jag inte svälter.

Nu står den på balkongen, där jag brukar gå ut och in. Kommer ingen och släpper in mig så kan jag gå in i kattongen och vänta.

Dörren på kattongen står vänd så jag ser om nån smyger upp på min balkong från min trappa. Matte tänkte att det blir tryggast så. Dörren in är alldeles bredvid.

