Stannar inne mest hela dagen nu. Inte för att jag vill, utan för att matte och husse e på sina jobb och jag får inte vara ute då. Utanför e det vitt och kallt.

Sitter mest och kikar på katt tv eller sover i sängen. Skönt att få vila i lugn och ro. Vaktandet sköter jag från fönstret.

Hoppas ni har det skönt kompisar och skickar varma tankar till alla katter som inte har ett hem.

Matte sa att det var många katthem på mässan, många katter som behöver egna människor att ta tass om. Och så läste hon för mig om en speciell katt, som bor hemma hos Kasper och hans katter.  Vilken speciell misse! Håller tassar för att det går bra för dem

Matte vann en kalender från KattFonden, där Siri är månadens katt. Hon hade hoppats att träffa Lena från Solgläntan på mässan men så blev det inte. En gammal arbetskamrats fru, iaf var hon det då, för länge sen. Människor är ombytliga av sig så man vet inte vad som hänt när man inte setts på många år.

Nä, nu ska jag ha kvällsgos med matte, tills husse kommer hem, sen e det hans tur.

