Ingen ordning på sekreterarn nu heller, suck. Får tassa till henne!

Hon springer iväg till det där jobbet och kommer hem doftande av tjejkatten där. Jag får visst massor med både gos o godis och är ju inte ensam precis. Men det e min matte, vill inte dela. Och här hemma klappar hon skällisen till och med när jag ser. Borde va nån lag emot det.

Lillkatten försöker jag uppfostra till en riktig katt men det går trögt. Ibland glimtar det till och han fattar men inte ofta. mest skuttar den runt och beter sig som en skällis. Hoppas det blir bättre snart. Har hört dem prata om vettisen och nåt med knipsa.

Vädret e perfekt för muslingsjakt. Ingen snö att gömma sig under och mörkt. Mycket bra doftväder utom när allt blandas av den där envisa vinden.

Bara mina tvåbenta fattade det. De vill inte släppa ut mig på natten när man jagar bäst. Fast idag släppte matte mig direkt när hon gick upp.  Hon lär sig!

Hon ska till jobbet igen men husse blir här med mig och sköter dörren och maten och goset.

Fick en massa gos av matte igår, med handduk och borste också. Hon pratade en massa med den där gosrösten och kallade mig för skitgris och annat gulligt. Råkade få med mig lite svart in, satt fast i pälsen och behövde borstas loss. Eller ganska mycket, pratades om bad men blev inget.

Nu frukost och sen mera patrull. Tass tass!

 

