”Mellan  matte och husse” kom på besök idag!

Sonen till min husse med fru alltså. De som tog hand om mig före husse o matte hittades i datorn.  De har oroat sig för hur jag ska trivas och må här. Följt mig på bloggen.

Myyysigt! Blev lite kattfunderad bara, för sist de var här med husse och matte o mig så flyttade jag efter några dagar.  Då kom jag hit till huset.

Bad om att få gå ut, för att filosofera över saken och patrullera. Matte går också ut för att tänka säger hon. Funkade fint.

Kom in efter ett par timmar, glad o nöjd. Gosade mycket med båda.

Satt länge i husses varma knä. Pratade lite. Värmde tassarna.

Inte ens kattvalpen och skällisen stör mig, struntar i dem. Kattvalpen försökte leka men matte sa att den skulle gå ner till sitt. För jag sa ifrån. E mitt hus ju.

Satt med vid middan men ville inte ha räkor. Inte sån där dressing heller fast den luktade spännande. Har ätit min egen mat och gottisar. Mycket gottisar idag.

Nu är dörren stängd igen, så där som det blir så fort det e mörkt ute. Hur jag än ber om utsläpp så säger bara matte – nä, dörren e stängd.

Den öppnas nog imorrn igen.

